VALİ ALİ KABAN ÇOK SERT KONUŞTU: 'ŞARLATANLARLA İŞİMİZ OLMAZ'

Vali Ali kaban’a muhtarlar teşekkür ziyaretinde bulundu.

Bu içerik 23828 kez okundu.

Vali Ali Kaban’a muhtarlar teşekkür ziyaretinde bulundu.

Zonguldak valisi Ali Kaban, muhtarların ziyaretinde çarpıcı açıklamalarda bulundu, yapılan yatırımları değerlendirdi.

Vali kaban’ın Zonguldak’ta çok sayıda muhtar yapılacak olan Üzülmez Kültür Vadisi Projesi nedeniyle teşekkür ziyaretinde bulundu.

Üzülmez bölgesine yapılacak olan Üzülmez Kültür Projesi kapsamında, AKM, restoran, sergi salonu, kömür kafe, butik otel, sanatçılar sokağının yapılacağını belirten Vali Ali kaban, “Burada en büyük şansımız Ekrem Murat Zaman gibi bu işe gönül vermiş, şartlatan olmayan bir insanın varlığı. Yoksa piyasada dışarıda şarlatan çok var. Ama böyle ciddi bir insanın varlığı ve bizimde bu arkadaşımıza hakikaten keşfetmiş olmamız büyük bir şans oldu” dedi.

Vali Ali Kaban muhtarları ziyareti için teşekkür ettiğini belirterek şunları söyledi:

EKREM MURAT ZAMAN GİBİ BU İŞE GÖNÜL VERMİŞ, ŞARTLATAN OLMAYAN BİR İNSANIN VARLIĞI. YOKSA PİYASADA DIŞARIDA ŞARLATAN ÇOK VAR. AMA BÖYLE CİDDİ BİR İNSANIN VARLIĞI VE BİZİMDE BU ARKADAŞIMIZA HAKİKATEN KEŞFETMİŞ OLMAMIZ BÜYÜK BİR ŞANS OLDU.

Üzülmez’e AKM’ye getiriyoruz inşallah. Şimdi sağ olsun muhtarlarımız böyle çok naziktirler zaten. Her zaman da gelirler böyle. Şimdi Üzülmez Kültür Vadisi Projemiz onları da (Muhtarlar) heyecanlandırmış. Vallahi bende de heyecanlandım. Geçen ki toplantıda keşke siz de olsaydınız. Toplantıda belki dört saat mütaala ettik. Tabi burada en büyük şansımız Ekrem Murat Zaman gibi bu işe gönül vermiş, şartlatan olmayan bir insanın varlığı. Yoksa piyasada dışarıda şarlatan çok var. Ama böyle ciddi bir insanın varlığı ve bizimde bu arkadaşımıza hakikaten keşfetmiş olmamız büyük bir şans oldu. Başta rektörümüz olmak üzere herkes heyecanla bu işe dört elle sarılıyor. Bende heyecanlandım çünkü bilmiyorduk orada eski yapıların olduğunu. Şimdi onu genişletmeye çalışıyoruz. Mümkün olduğunca ne kadar büyük bir şey yaparsak işte orada bir restoran, bir sergi salonu AKM’nin dışında, kömür kafe, bir butik otel, sanatçılar sokağı, konağı da çok iyi değerlendirmemiz lazım büyük bir fırsat. Bizimde mirasımız bu. Endüstriyel miras yok olmadan”

KÖMÜRÜN İLK ÇIKARILDIĞI ALAN KORUMA ALTANI ALINACAK

Kömürün ilk çıkarıldığı alanı koruma altına alınacağını belirten vali kaban şunları söyledi:

“Şeyi de başlattım. Koruma altına alınma ihmali belirdi. Koruma altına aldığımız yine aynı kömürün ilk çıkarıldığı yer olan geniş bir sahayı koruma altına aldık. Oradan başlayarak buralar, Çaydamar’da ki yeri de inşallah şey yapacağız. Ondan sonra bir kompleks halinde. Şimdi bazıları böyle yumurta tavuk ilişkisi gibi zannediyor. Yani tavuk böyle yatıyor 10 dakika sonra yumurtluyor. Şimdi yumurtacı taife var. Bunlar istiyor ki hemen olsun. Ya kardeşim hemen olmuyor işte. 69 Ambarlarını yıktık, yapılması vakit alıyor. Bunun hepsini ben göreceğim, yapacağım diye bir şart ta yok. Değil mi. Bu bir aşama. Bu bir süreç. Bakın bu tekel binası hiç umudum yoktu. Ama sağ olsun TTK Genel müdür Vekilimiz, sağ olsun Kızılay’da ki Dr. Ömer Bey çok gayret sarf ettiler ve yakıldı. Yarı oraya çok güzel bir şekilde etrafını çevirip çitle inşallah ortasını da yeşillendirip hem orası insanların toplanma mekanı ocak hem güzel bir yeşil alan olacak. Kötü mü olacak park.

MANOLYA PARKIN’ PARASI ÇIKTI BAŞLIYORUZ

Vali Kaban Manolya Parkın parasını çıktığı müjdesini vererek şöyle devam etti:

Bugün Manolya Park’ın parası çıktı başlıyoruz. Olmuyor hemen. Elimizde sihirli değnek yok ki. Bu zamanla, parayla. Efendim bazı şeyler parayla da değil sırayla. Nasıl projesi çıkıyor. Şimdi proje çıktı. 69 Ambarlarında iki yer hariç hepsini projesi hazır. Şu anda 3 veya 4 yerin kazması da vurulmak üzere. Zaten biriside yapılıyor. İşte o cami mesela. Evet oraya belediye sağ olsun o zaman belediye göstermiş bize sağ olsun. Demiş ki burayı cami yapacaksınız. Baş üstüne dedik ve yaptık, yapıyoruz. Hayırlı olsun.

ZONGULDAK’I BİR HEYECAN OLUŞTURAN BİR YERE DÖNÜŞTÜRMEMİZ LAZIM

Başlayalım da Allah büyüktür. Maksat bu Üzülmez Kültür Vadisi’nde heyecanlandıran şey hakikaten Zonguldak’ın bir artık marka, Zonguldak’ı bir heyecan oluşturan bir yere dönüştürmemiz lazım. Renklerimizi de ormanımızın yeşilinden, denizimizin mavisinden ve sanayimizin ve kömürümüzün kırmızısından alıyoruz.

ZONGULDAK’IN TANITIMI ÖNEMLİ..

Tanıtım konusuna önem verdiklerini belirten Vali Kaban.Şimdi o yukarıdaki anıtı de tekrar yaptırıyoruz bu renkler üzerine. Yani artık kendimizi tanımlayacağız.  Bir uçta balla uğraşıyoruz. Öbür uçta mağaralarla. Şarlatanlığa gerek yok işte. Mis gibi mağaramız. Giren memnuniyetini belirterek çıkıyor” dedi.

YENİ BİR MAĞARA BULDUK, GİRİŞİ KÖMÜR OCAĞI KONSEPTİNDE OLACAK

Yeni bir mağara bulduklarını belirten Vali kaban, “Şimdi yeni bir tane mağara bulduk. Onu da kömür ocağı konseptinde. Kömür ocağına girer gibi girilecek. Ama mağara. Yani iki şeyi bir araya getireceğiz. Yani kömürü unutmayacağız.” Diye konuştu.

ÜZÜLMEZ KÜLTÜR VADİSİ PROJESİ ZONGULDAK’TA HEYECAN UYEANDIRDI

Zonguldak’ta heyecan oluşturacak projelerir önemli olduğunu belirten vali Kaban, “ize lazım olan Zonguldak için heyecan oluşturacak projeler. Ben Üzülmez Kültür Vadisi’nin heyecan oluşturacağını düşünüyorum. Sizlerde bu heyecanı görüyorum. İnşallah bu hepimize bu sirayet eder de üstümüzdeki hani yapılamaz, edilemez, yapılıyor işte, misler gibi yapılıyor” diye konuştu.

DEVREK MÜZESİ PARASI ÇIKTI

Vali Kaban ayrıca “Bu bir nasiptir yani. Nasip bugüne denk gelmiş. Bugün Devrek’teki yaptığımız Baston müzesi’nin de parası çıktı” şeklinde konuştu.

ÇAYCUMA’DA 600 DÖNÜM SERACILIK PROJESİ HEYECAN UYANDIRIYOR

Çaycuma’da ki 600 dönüm seracılık projesinin de heyecan verici olduğunu belirten Vali kaban, şunları söyledi:

“Bakın çok hızlı ilerliyor maşallah. Çaycuma’da 600 dönüm üzerine seracılık Organize Sanayi. O da ayrı bir heyecanlandıran proje. Kültür Vadisi kadar heyecanlandırıyor. Bu işi hep birlikte yapacağız. Bu işi hep birlikte kol kola vererek oluyor. Bazılara arada çatmak ses çıkarsa da onları da seviyoruz çünkü çatlak ses çıkınca düzgün sesleri anlıyoruz. Sizin gibi düzgün sözleri.”

(HABER-ERCAN DEMİR)

ali kaban zonguldak haberleri haber son dakika haberi