Advert

Aygün: Arnavutluk’ta 5 bin aileye Kurban eti dağıttık

Bu içerik 389 kez okundu.

Türk Kızılay'ı Zonguldak Şube Başkanı Nihat Aygün, “Zonguldak’ta vekalet alına 135 büyük baş hayvan Arnavutluk’ta kesilerek ihtiyaç sahiplerine dağıtıldı” dedi

Türk Kızılay'ı Zonguldak Şube Başkanı Nihat Aygün, Kurban Bayramında, Kurban Vekaletlerinin yerine getirilmesi için gitmiş olduğu Arnavutluk seyahatini değerlendirdi.

Kurban Bayramının üç gün öncesi ekip olarak yola çıktıklarını ifade eden Aygün, Arnavutluk'un Müslümanlık oranları hakkında bilgi verdi.

Zonguldak vekalet aldığımız kurbanlarının, Arnavutlukta bizler için hazırlanan mezbahane de kestik diyen Türk Kızılay'ı Zonguldak Şube Başkanı Nihat Aygün, 135 adet Büyük Baş hayvan kestik ve 5 er Kiloluk Torbalara bölerek Arnavutluk ta bulunan Müslüman Köylere dağıttık ve Oradaki Müslümanlarla karşılaşmak dernek ekibimle birlikte büyük zevk aldık diyerek şunları belirtti.

“Bayramdan 3 gün önce ekip arkadaşlarımla beraber Arnavutluğa hareket ettik. Arnavutluk’ta bu sene bizim ilik bir çalışmamızdı. Daha önceleri Arnavutluğa Türk Kızılayı olarak gidip kurban kesimi yapmamıştık. O nedenle de ilk deneyimimiz, ilk çalışmamız ama ilk çalışmamız olmasına rağmen çok güzel geçti Arnavutluk.

Arnavutluk bir kere ben bahsedeyim de Zonguldaklı hemşehrilerimiz Arravutluk’u bilsin. 3 milyonluk bir devlet. Yüzde 70’i Müslüman, yüzde 30’u ise hıristiyan. Katolik ağırlıklı hükümet ve yüzde 70 müslüman çoğunluğunu bulunmasına rağmen Katolik bir hükümet. Katolikler idare ediyor ve Müslüman kardeşlerimiz yönetim bazıda zayıf çoğunlukta olmalarına rağmen, biz orada daha önce hazırlanmış ve tespit edilmiş bir mezbahanemizde Zonguldak’tan topladığımız vekalet aldığımız insanların kurbanlarını orada bizzat kendimizde bulunarak doktorumuzla, müftümüzle dini vecibeler yerine getirilerek hijyenik bir ortamda ve çok AB standartlarında gelişmiş bir mezbahanede 135 büyük baş hayvan kestik. Ve bunları buzhanede iki gün bekleterek 5’er kiloluk torbalar halinde Arnavutluk’ta ki tüm müslüman köylere çıkarak bunların dağıtımını yaptık bir hafta boyunca. Çok güzel oldu. hem oradaki müslüman kardeşlerimizle kucaklaştık, hasret giderdik. Onlarda biz müslüman Türkleri görücü çok sevindiler ki çünkü ilk kez gittik biz oraya. İlk olduğu içinde bu gidişimizde onlara sahip çıkmamızdan dolayı da memnuniyetlerini bize gülerek, severek, kucaklayarak anlatmış oldular. Ayrıca orada büyükelçimizi ziyaret ettik., büyükelçimizle de büyük bir operasyon yaptık. Büyükelçimizle birlikte köylerde dağıtıma çıktık. Yine orada Türkiye’de okumuş, İlahiyat Fakültesi’ni bitirmiş, Afsar diye bir vakfımız var. bu vakfımızın başındaki Müslüman ve Arnavut. Türk değil. İnanı Türk olmamasına rağmen ama biz kadar Türk olmuş, biz kadar Türkiye Cumhuriyeti’ni savunuyor, Türk milletini savunuyor, bayrağımız savunuyor, hata kendi vakıf odasında bir tarafta Arnavut bayrağı diğer tarafta ise Trük bayrağı olduğunu görünce cidden gururlandırdı ve hüzünlendik. Güzel bir şey tabi başka ülkede. Afsar vakfı ile beraber ortak çalışma yaptık. Onla daha çok fakir ve yetim çocukları bulduk. Birde orada sakat çocuklar ve ailelere çok. Ayrıca onlara ulaştık bizzat evlerine giderek. Arnavutluk’ta aşağı yukarı 5 bin dolayında bir aileye ulaşarak Kurban etlerimizi dağıttık. Çalışmalarımız bitirdikten sonar orada 3 gün daha Arnavutluk’un tamamın biz gezdik, ziyaretler yatık. Orada şu anda başkent Tiran’da büyük bir camimiz yapılıyor. Cumhurbaşkanımız başlatmış ve Türk milletini yardımlarıyla yapılacak. Şeyi bitmiş, Büyük bir cami ve Medine münevverin küçültülmüş şekli. İnşallah oda bitecek ve gelecek sene o camide namaz kılmak nasip olur. Bayram namazını orada kılmak nasip olur inşallah. Velhasıl güzel geçti ve ben Zonguldaklı hemşehrilerimize teşekkür ediyorum kurban vekaletlerini bize veriler ve bizde onlar adına kestik ve onların adına onları en güzel yerlere ve gerçek ihtiyaç sahiplerine iletmiş olduk”

AYGÜN ZONGULDAKLILAR KAN BAĞIŞINA DUYARLILAR

Türk Kızılay'ı Zonguldak Şube Başkanı Nihat Aygün, sıcak havalarda çadır kurarak, yağmurlu ve karlı havalarda ise otobüslerimizde kan bağışı kampanyalarının devam edeceğini belirterek, Zonguldaklı vatandaşların kan bağışına duyarlı olduğunu belirtti.

(HABER-ERCAN DEMİR)

nihat aygün kızılay haber son dakika zonguldak haberleri